Rodzaje cystern paliwowych

Wybór systemu grzewczego - Kotły gazowe Toruń - Pompy ciepła Toruń - Piece na ekogroszek Toruń - Urządzenia grzewcze Toruń
Najlepsze instalacje grzewcze
Styczeń 27, 2017
Adwokat Toruń - Dobry prawnik Toruń - Kancelaria adwokacka Toruń - Adwokaci Toruń - Biuro prawne - Porady prawne Toruń
Kancelaria adwokacka – pomoc w dochodzeniu odszkodowań
Styczeń 30, 2017

Samochodowy przewóz paliw to najczęstszy system przekazywania tego typu ładunku dużemu gronu odbiorców. Zasady transportu paliwa są ściśle opisane w prawie polskim, europejskim jak i globalnym. Z uwagi na stan trudności i wysokie niebezpieczeństwo, są to bardzo złożone ustawy. Przepisy określają między innymi warunki mechaniczne samochodów przeznaczanych do przewozu materiałów niebezpiecznych, wyjątki dotyczące transportu, oznakowanie tych samochodów, podtypy środków niebezpiecznych i reguły ich kontroli. Przedmiot tak dokładnego przedstawienia tematu jest jasny – likwidacja lub zminimalizowanie niebezpieczeństwa związanego z przewozem, oraz zminimalizowanie prawdopodobieństwa powstania wypadku.

Najczęściej paliwo przewozi się w specjalnie skonstruowanych cysternach. Autocysterny powinny urzeczywistniać bardzo restrykcyjne wymagania technologiczne, aby przewożone w nich towary były całkowicie zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi. Prowadzenie takich pojazdów nie jest proste i w tej materii niezwykle istotne są kwalifikacje prowadzącego, za równo te logistyczne, jak i techniczne.

W tym tekście postaramy się szczegółowo scharakteryzować rodzaje cystern paliwowych. Jeżeli jesteś początkującym kierowcą, te informacje będą idealnym uzupełnieniem Twojej wiedzy.

Jakie są rodzaje cystern do przewozu paliwa?

Cysterny paliwowe wyróżniają się głównie konstrukcją, wyposażeniem i opcjami przeznaczenia. Występuje kilka głównych modeli:

  • cysterny statyczne – są zdolne pomieścić ponad 1000 litrów substancji. Taki rodzaj jest na stałe zintegrowany z samochodem lub stanowi integralną część jego konstrukcji.
  • cysterny ruchome – pojemność takich cystern jest większa niż 450 litrów. Charakteryzują się elastycznością co znaczy, że mogą być w nieskomplikowany sposób „przyłączane” do różnych ciężarówek.
  • cysterna – jest to urządzenie samochodowe odpowiadające definicji kontenera, które zawiera zbiornik wraz z oprzyrządowaniem umożliwiającym przeniesienie kontenera-cysterny bez dużej deformacji jego położenia na płaszczyźnie
  • cysterny odejmowalne – są to cysterny odmienne niż cysterny permanentne, ruchome i kontenery o pojemności większej niż 450 litrów, które są zaprojektowane do tranzytu materiałów wespół z ich rozładunkiem. Cysterny tego typu mocuje się na naczepach samochodów a ich przenoszenie dopuszczalne jest po wypróżnieniu substancji.

Konstrukcja cysterny paliwowej

Akcesorium jakiejkolwiek cysterny zostało całkowicie opisane w takich aktach prawnych jak Umowa ADR, Zarządzenie Ministra Komunikacji drogowej w kwestii warunków mechanicznych nadzoru technicznego, oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki w istocie sposobu weryfikowania uprawnień wymaganych przy obsłudze i pielęgnacji urządzeń mechanicznych. W każdej cysternie powinny się znaleźć takie składniki jak:

  • wewnętrzne zawory odcinające – zainstalowane wewnątrz pojemnika lub w kołnierzu akcesoryjnym. Stanowią podstawowe zamknięcie w cysternach. Zasuwy otwierane są odgórnie lub oddolnie.
  • zewnętrzne zawory odcinające – zamontowane na końcu każdego kanału rurowego spustowego. Są zamknięciem wstępnym dla cystern które zawierają w 3 części kodu literę A, oraz drugim zamknięciem dla cystern zawierających w 3 części kodu literę B.
  • korki gwintowane – są montowane na końcach przewodów rurowych. Muszą być dość szczelne, aby podtrzymać pojemność cysterny.
  • przewody do załadunku – te elementy powinny być zaopatrzone w awaryjne złącze do rozłączania nalewu. Ponadto powinny być zaopatrzone w tabliczkę zrobioną z materiału wytrzymałego na korozje, zawierającą informacje o nazwie producenta, numerze normy, dacie produkcji i aktualnego badania mechanicznego, oraz wartości ciśnienia próbnego. Poszczególne przyłącze powinno gwarantować hermetyczność złączenia, przy jednoczesnym powstrzymaniu automatycznego otwarcia.
  • zasuwy bezpieczeństwa – są to elastyczne zasuwy bezpieczeństwa . Powinny być uruchamiane automatycznie pod ciśnieniem osiągającym między 0,9 i 1,0 wysokości ciśnienia roboczego cysterny.
  • przewody wentylacyjne – ich przeznaczeniem jest utrzymanie ciśnienia wewnątrz urządzenia na poziomie ciśnienia atmosferycznego.
  • falochrony i przegrody – te akcesoria powinny być kopulaste o powierzchni wgłębienia nie mniejszej niż 10 cm. Powierzchnia falochronów powinna wynosić nie mniej niż 70% przekroju urządzenia. Falochrony i przegrody są czynnikami stabilizującymi zasobnik.
  • izolacja cieplna – chroni przekazywany ładunek przed ochłodzeniem, lub też nagrzaniem w zależności od gatunku przekazywanego materiału. Izolacja może obejmować ochronę przeciwsłoneczną, jak i całkowitą ochronę zbiornika.

Nowe cysterny paliwowe to zestawienie bezpiecznej konstrukcji i niezawodnych elementów. Dobrej jakości składniki zaopatrzenia umożliwiają prostą obsługę. Dziś z całkowitą śmiałością możemy Wam zarekomendować cysterny paliwowe Bioeco Sacim. Firma ta może pochwalić się najnowocześniejszym modelem jednokomorowej, paliwowo-olejowej, najmniej ważącej w Europie, cysterny o kształcie owalnym, który zdobył aprobatę w branży transportowej. Przedsiębiorstwo Bioeco Holding gwarantuje nie tylko różnorodny wybór nowoczesnych cystern, ale również przyjazne warunki inwestycyjne.

Wybierz najlepszą cysternę na rynku. Wejdź na stronę i poznaj najnowszą ofertę: nowe cysterny

Komentarze są wyłączone.