Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Kupię zadłużoną spółkę Sprzedaż spółek bez historii Oddłużanie firm
Pilnie kupię zadłużoną spółkę – ważne informacje
26 marca, 2017
Escape room - Escape room Toruń - Dom Kłódek Toruń
Escape room – pokój pełen tajemnic
28 marca, 2017
Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Co zawiera kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W sporej liczbie ośrodków zajmujących się udoskonalaniem metody jazdy mamy możliwość wynaleźć ofertę zajęć dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od pewnego czasu cieszą się sporym wzięciem – zarówno te na sanitarki, jak również na wozy dla pracowników ochrony. Nie ma się czemu dziwić – mamy możliwość po nich natychmiast znaleźć zatrudnienie. Przytoczone szkolenia mają przede wszystkim przygotować kierowcę do poprawnego reagowania w rozmaitych okolicznościach, niekiedy niesamowicie ciężkich i rzadkich. Realizowanie manewrów na jezdni, przejeżdżanie z włączonym alarmem przez skrzyżowanie na czerwonym świetle albo naruszanie zasady nie przekraczania pewnej prędkości oraz nieoczekiwane zatrzymywanie pojazdu – to jedynie niektóre z poleceń, jakie stoją przed kursantami. Zazwyczaj instruktorom szczególnie zależy, żeby prowadzący opanował łatwość poruszania się samochodem wówczas, kiedy zdaje się, że to niemożliwe. Utrata władzy w każdej sekundzie jest w stanie spowodować ciężki wypadek. Adresatami zajęć są kierowcy, którzy planują działać w rządowych firmach zajmujących się ochroną ludzkiego zdrowia i życia, pilnowaniem porządku publicznego, wożeniem wartości pieniężnych bądź gaszeniem pożarów.

Program kursu zawiera zatem zadania realizowane na różnorodnych przestrzeniach: na płycie poślizgowej pierścieniowej czy placu manewrowym. Kurs podstawowy trwa 14 godzin i zawiera 6 godzin zajęć teoretycznych i 8 godzin zajęć w terenie. Jakie wątki mają możliwość pojawić się na zajęciach? Przede wszystkim z obszaru przepisów ruchu drogowego, tematyki powstawania wypadków na jezdni, psychologii komunikacji drogowej albo techniki jazdy w ograniczonych warunkach. Szkolenie kończy się niewątpliwie egzaminem z części teoretycznej oraz części praktycznej.

Test z części akademickiej trwa 25 minut i mieści w sobie 20 pytań w formie testu. Uczestnik musi obligatoryjnie zaznaczyć dobrze tylko jedną odpowiedź. Dodatni rezultat testu mamy szansę otrzymać, jeśli przynajmniej 16 odpowiedzi jest prawdziwych.

Test z części praktycznej obejmuje odbycie koniecznych manewrów, m in. wymijania przeszkody albo hamowania na zakręcie. Jeżeli kursant nieodpowiednio zrobi dwa razy to samo ćwiczenie, uzyska odmowny wynik z sprawdzianu.

Jakie wymogi muszą spełnić kursanci?

W pierwszej kolejności jest posiadanie prawa jazdy określonej kategorii. Naturalnie ktoś, kto woli być kierowcą – konwojentem albo kierowcą samochodu ochroniarskiego, musi obligatoryjnie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem zajęć krótko mówiąc nie może być więc osoba, która przed momentem odebrała prawo jazdy. Długość dowolnego szkolenia jest przystosowywana do wiedzy oraz predyspozycji każdego kierowcy (kurs podstawowy, kurs uzupełniający). Nieodzownym wymogiem jest także skończenie 21 lat i przedstawienie bieżącego zaświadczenia od lekarza medycyny pracy i od psychologa. Ustalą oni, czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań do wykonywania pracy jako uprawnionego kierowcy.

Jak stres wpływa na pracę kierowcy?

W czasie zajęć wszyscy kursanci będą nabywać wiedzę z obszaru psychologii komunikacji drogowej. Na ćwiczeniach zapoznają się z tematem stresu, który niezwykle dotkliwie wpływa na działanie za kierownicą. Jego podłożem potrafią być skrajnie nieprzyjemne sytuacje na drodze bądź sytuacje życiowe transportowanych osób. Wykłady mają za zadanie zaprezentować kursantom takie problemy, jak: wpływ osobowości na podejmowanie decyzji za kółkiem, silnego stresu, alkoholu i innych specyfików upajających na płynność manewrowania pojazdem.

Psychologia komunikacji drogowej obejmuje elementy psychologii kognitywnej, psychofizjologii, psychologii klinicznej oraz kilku innych gałęzi. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych nie będzie egzekwowana gruntowna znajomość wszystkich tematów, gdyż jest to przedmiotem studiów podyplomowych. Ostatnimi czasy ta nauka intensywnie się rozwija, gdyż spora liczba osób z prawem jazdy planuje posiadać konkretną specjalizację, m in. chce przewozić wartości pieniężne bądź rannych pacjentów do placówek zajmujących się ochroną zdrowia.

A z innej strony spora liczba psychologów jest zajętych analizowaniem kierowców, jako grupy społecznej szczególnie narażonej na stres i różnorakie inne niedogodności. Trzeba tu wyliczyć choćby zbyt dużą liczbę godzin spędzonych w samochodzie, zredukowane kontakty z rodziną (u kierowców wykonujących pracę w transporcie międzynarodowym) bądź wyższe procentowo narażenie na urazy w wyniku wypadków drogowych.

Kierowcy na kursie dzieleni są na trzy grupy

Pierwsza grupa kierowców – tu będą przypisane osoby, które bardzo dobrze znają regulaminy, mają utworzone prawidłowe nawyki oraz w ogóle nie sprawiają żadnego zagrożenia w czasie prowadzenia pojazdu. Trenerzy będą opierać się na dwóch wartościowych cechach owych uczestników: zdolności rozpoznawania ryzyka oraz na chęci poprawiania swoich błędów.

Druga grupa kursantów – do niej wpisani będą kierowcy, którzy nieumyślnie stwarzają ryzyko dla pozostałych uczestników drogi. Chcą usunąć swoje błędy (mino, że popełniają ich sporo), chcą uczyć się właściwego działania w ekstremalnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą należeli kierowcy, którzy świadomie stwarzają różne zagrożenia oraz nie przez przypadek zachęcają innych do brawurowych zachowań. Równocześnie planują naprawić swoje błędy i wykazują się wolą pogłębiania wiedzy oraz doskonalenia swoich predyspozycji.

Jeśli chcesz wiedzieć o wiele więcej, kliknij w link po prawej stronie – kurs na kierowcę pojazdów uprzywilejowanych

Komentarze są wyłączone.