Obecne czasy to ciągły rozwój modelu konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, nieustannie rozglądają się za czymś nowym i łakną mieć więcej i więcej. Niewiele świadczy o tym, że ten trend się szybko odwróci. Nabywanie ekskluzywnych produktów to także, ale na pierwszym miejscu są też kosmetyki, coś do jedzenia – czyli najzwyczajniej to, co jest nam niezbędne do egzystencji. Lwia część z nas sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i dzięki temu, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Zbawieniem może stać się sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.
Sami znamy pewnie niemało takich jednostek, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Zakupy załatwiają w markecie raz na dwa tygodnie, żeby odjąć sobie nieustającego wychodzenia po potrzebne zapasy. W XXI wieku część sklepów poszła zdecydowanie dalej i proponują takim osobom dostarczenie asortymentu pod drzwi.
Wyżej przywołana problematyka dotyczy zwłaszcza osób zapracowanych, przebywających do późna w miejscu pracy. Krew ich zalewa, jak trzeba udać się na świąteczny shoping. Te osoby ochoczo wykorzystują wtedy sklep online oraz hurtowo kupują souveniry dla rodziny i przyjaciół. Co za tym idzie – to oni będą naszą grupą odbiorców, jak widać na załączonym obrazku – wyjątkowo liczną.
Poznaliśmy podstawowy powód utworzenia e-sklepu, obecnie należy przemyśleć jak on ma się prezentować. Nie ma sensu mieć wymagań z księżyca. Jeśli sklep internetowy ma Wam zagwarantować zauważalne profity, wtedy startujemy od tzw. analizy SWOT. Rozważenie mocnych oraz gorszych stron, perspektyw i zagrożeń to całkowita podstawa. Dotyczy to zarówno naszego nowego sklepu, jak i konkurencji. Powinniśmy zbadać jakie liczby osiągają, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.
Następnym etapem jest zdefiniowanie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Otwarty przez Was sklep internetowy może być dostosowany do Klienta wszechstronnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości dziedzin towarów, ale także przykładowo zapraszać do sklepu głównie Panie, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie rozpatrzcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Być może będzie musieli w pierwszej fazie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.
Trzeba mieć świadomość, że otwarcie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:
Bardzo ważna sprawa dotyczy produktów. Kiedy już podejmiemy decyzję czy nastawiamy się na coś wyspecjalizowanego, z ekskluzywnej działki, czy też towary powszechne, wytwarzane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na odpowiednim wyselekcjonowaniu kolportera. Rzetelność, punktualność i bycie godnym zaufania, to powinna być lista walorów, na którą musimy zwrócić uwagę. Wiadomo, że na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Sprawa dostawcy załatwiona? Zbliżamy się do momentu, kiedy należy zadbać o informacje dotyczące towarów. Wielu się zastanawia – ale po co mi oryginalne opisy?
Zagłębiamy się teraz w dziedzinę promowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Jeśli pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji musimy skierować uwagę na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – łatwo do zapamiętania dla Klientów, lecz również zoptymalizowane pod SEO, by wyszukiwarka taka jak Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. W przypadku skopiowanych treści – nasza wyrocznia oceni Was negatywnie i nie zagwarantujemy sobie satysfakcjonującej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.
Kiedy już to wszystko mamy – czas na zapewnienie Klientom konkretnych form płatności. Do popularnych zaliczamy:
– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24
Niewątpliwie powinniśmy też zapewnić Klientom uregulowanie należności przy odbiorze oraz z góry. Ważnym będzie, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.
Idea jest, konkurencja została zadbana, mamy nakreślony plan biznesowy i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Pora na sprawy techniczne.
Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Czasem starczy chociażby darmowe oprogramowanie, ale jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.
Domena czasem jest zapewniana w pakiecie z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli tak nie będzie – wtenczas musimy ją wykupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .
W temacie hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one nam multum restrykcji, negatywnie wpływających na naszą pracę.
Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/