Pozycjonowanie w Google maps

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Termiczny kubek Contigo na każdą okazję
3 września, 2020
Okna w budownictwie pasywnym
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google osiągamy dostęp do namiarów przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu odnaleźć sklep pełen ciekawych produktów albo usług. By znaleźć się na liście firm w konkretnej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród oferowanych usług Google należy znaleźć usługę Google Moja Firma oraz podążając za instrukcjami założyć profil. Każdy następny krok zbliża nas do przygotowania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypisać najpotrzebniejsze dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktu, a potem je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest gotowa do użytku. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka była w pełni aktywna. Posiadając gotową wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, aby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ wiele różnych czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi najczęściej kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym lub opublikowana na jej stronie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje wpisane w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, jakie mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o dodatkowe tak samo ważne dane, jakie pozwolą Google dopasować wizytówki do potrzeb użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi ze strony internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego należy zapisać kategorie oraz podkategorie, jakie przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, czyli jej charakter. Ważna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również pozyskanie atrybutów. Atrybuty są połączone z informacjami o firmie. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking lub czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że wstawiane są one na podstawie przesłanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z tego względu lepiej się o nie postarać oraz co ważne, zawsze na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii mamy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Uzupełnij unikalny opis, usługi, produkty oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, aby opisać najistotniejsze atuty firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to najlepiej skupić się nad początkową częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Wypełnienie profilu tylko zadziała na pozycjonowanie, ale również być może zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają napisanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne dodawanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google zaproponować klientom ciekawych treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny WWW lub skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, pod którym możemy linkować do wybranej witryny, np. podstrony ze sklepem lub innego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może być elementem marketingu treści, w którym będziemy udostępniać klientom trochę interesującej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące wprost do wizytówki są całkiem istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, blogami, portalami i pozostałymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link. Obszerny profil linków wyśle Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne interesujące źródła. Linkowanie ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.