Home staging

gorąco nożyczki Toruń Fryzjer Toruń Plaza Górny salon stylizacji fryzur
Gorące nożyczki, czyli o skuteczności strzyżenia na gorąco
6 maja, 2017
Marketing internetowy
Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci
2 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest rzeczą, której pilnujemy we wielu dziedzinach życia. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeżeli ruszamy na imprezę klubową, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje także home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, mających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, najczęściej będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, zatem wypada podjąć wszelkie działania, by obszar z oferty wyglądał wspaniale. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, toteż warto omówić problem ze specjalistami od home stagingu. Ale spokojnie – zacznijmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

Lata 70-te, USA…

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalności Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz regularnie szukała metod, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie niezbędne zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go w taki sposób, żeby Klient mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Dlaczego tak się stało? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie ewentualnego nabywcy jest znacznie lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na podziw ekspertów od mieszkań w USA, a specjalizacja zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych publikacji na ten temat.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i przyjął się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dotarło do nich, że mogą wiele zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

Do Polski home staging trafił na dobre już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, że nasi rodacy szukali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, widać zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy działają na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz stworzyła dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli reagować na wyzwania ulegającej przemianom mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie są jedynie prace ulepszające wygląd posesji. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach wdrażania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który tylko i aż może skłonić ewentualnego nabywcę do sprawdzenia posesji. W dobie powszechnego dostępu do internetu i codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że stworzenie odpowiednich zdjęć musi nastąpić już po dokładnym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Pionierskie teorie Barbary Schwarz mówiły nam, że dużo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak dużo osób nie pamięta o elementarnych rzeczach, jak np. posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być okropny zapach w domu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej wynająć specjalistów z agencji nieruchomości, którzy dołożą wszelkich starań, aby nasza posiadłość wyglądała wspaniale.

Zajrzyj na naszą stronę – wszystko o nieruchomościach – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.