Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging
23 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
9 lipca, 2017
Marketing internetowy

Marketing internetowy

Jak doskonale wiemy sieć internetowa otwiera przed nami ogrom opcji w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w przytoczonym temacie pasuje jak ulał. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach istotna kwestia dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w internecie. W tym artykule zastanowimy się co to jest marketing internetowy i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Aby wgłębić się w tematykę związaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie na początek co to jest sam marketing. Niemało czytelników utożsamia to z promocją konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma przynieść zyski w postaci dotarcia z naszym produktem do jak najszerszej grupy Konsumentów. Aby wcielić plany w życie, trzeba przywiązać wagę do wielu elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. Podczas wdrażania procesu, konieczna będzie nieustanna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała specjalna gałąź marketingu – marketing on-line, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak znaczący? Przedsiębiorcy i właściciele firm przenoszą działalność do sieci, żeby skorzystać z plusów sieci internetowej i przekonać do siebie kolejnych Klientów. Marketing internetowy to zespół wszystkich działań, które znamy z pospolitej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać internetu. Jeżeli nasze działania będą odpowiednie, to wtedy widoczność naszej firmy w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, używanym przez nas w marketingu w sieci będzie witryna www naszej firmy. Wśród najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy marketingiem offline, a e-marketingiem podkreślamy przede wszystkim rolę Klienta. Nie będzie ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. wyrażanie opinii na temat naszego postępowania oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych operacji, z którymi spotkamy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, tymczasem niżej skoncentrujemy się na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta branża marketingu internetowego jest niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem jest znalezienie kolejnych Konsumentów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi wieloletnich i bazujących na oddaniu relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing opiera się w szczególności na publikowaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Odbiorcy, który zdecyduje się pozostać z naszą firmą na stałe. Jak zapewne wiecie sporo zależy także od naszej grupy docelowej. Zawartość powinna być dostrojona do jej zainteresowań, praktyk oraz co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w różnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę powinniśmy przykładać do wartości wstawianych przez nas treści. Jeżeli Google oceni je jako wartościowe, to wtedy to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, by teksty były autorskie i kreatywne. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w promowanej dziedzinie, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, może znacznie rzutować na potencjalnych Konsumentów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera należy się kierować działką, w jakiej działamy. Jeśli chcemy reklamować sklep z odzieżą, w takiej sytuacji niezłym pomysłem będzie wynajęcie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

We wskazaniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, żeby przed zatrudnieniem człowieka do reklamowania Twojej spółki, klarownie określić cele i rozważyć jaki budżet jesteś w stanie na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Wynajęcie influencera winno być fragmentem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Moc profitów, ale też sporo pracy do wykonania, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania winny być starannie ułożone, a później bezustannie musimy reagować na zmiany w modzie.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.