Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?

Marketing internetowy
Marketing internetowy – zwiększ swoje szanse w sieci
Czerwiec 2, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej
Lipiec 9, 2017

Od dłuższego czasu widać, że bez skutecznego wypromowania strony internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszego biznesu są dosyć nieduże. Szczęśliwie, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało skomplikowany mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Konsumentów z pobliża, potrzebne jest należyte wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele czynników, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z danego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie stwierdzić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – przeszło 95% Konsumentów szuka priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Należy poczynić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w przyszłości, a przeszło 80% korzystających z telefonów nowej generacji i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeśli masz własną restaurację, koniecznie powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść oraz pilnować, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pochylić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących spółkę – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle ważne będzie zrobienie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek zakładów, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i merytorycznej wiedzy.

Żeby jeszcze podnieść swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Konsumentów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać właściwie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i pomyśleć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je aktualizować. W dalszej kolejności ustalamy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy spółki. Jeśli już mamy te elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na większą liczbę dobrych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz wypracowanie wyższości nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy środek, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.