Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
9 lipca, 2017
Kupno dom, co trzeba wiedzieć?
Kupujemy dom. O tym należy pamiętać
21 listopada, 2017

Od dłuższego czasu da się zauważyć, że bez odpowiedniego wypozycjonowania witryny internetowej, perspektywy na powodzenie naszej działalności są dość małe. Na szczęście, dzięki rozwojowi technologii, Google wykreowało wielowymiarowy mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Konsumentów z pobliża, nieodzowne jest właściwe wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie dużo okoliczności, które opiszemy w tym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z danego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez problemów sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne są jednoznaczne – powyżej 95% Konsumentów poszukuje w pierwszej kolejności firm i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Powinniśmy poczynić co się da, aby odszukali właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a powyżej 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli masz własną restaurację, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść oraz zatroszczyć się o to, aby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie zastanowić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – pilnujmy danych, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne będzie utworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do kreowania wizytówek spółek, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest zbyt powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i konkretnej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje widoki na przekonanie lokalnych Klientów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy na bieżąco je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa przedsiębiorstwa. Jeżeli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeśli uda nam się wypracować większą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Kontrahentów oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.